Header Ads

Terkuburnya Satu Impian

Pada awalnya saya hanyalah seorang murid kepada teknologi internet. Segala kepandaian yang dikurniakan Allah saya mahu kongsi dan sebarkan kepada semua.

Namun, dalam tahun tahun yang mencabar ini, akhirnya saya terpaksa akur. Saya hanyalah  seseorang yang hanya pandai memasang cita cita. 

Blog yang saya sayangi ini telah gagal dan hampir terkubur begitu sahaja. Saya hilang haluan dan arah tuju untuk memajukan impian asal saya untuk blog ini.

Sepanjang tahun tahun ini, arah blog ini telah berubah berkali kali hingga saya sendiri tidak memahami apa yang sepatutnya dihasilkan melalui tulisan saya. Impian itu telah terkubur?

Mungkin?

Saya seperti terpenjara dalam minda sendiri. Tidak tahu apa yang sepatutnya saya lakukan untuk membebaskan diri. Tiada lagi keghairahan. Tiada lagi semangat. Tiada lagi imaginasi untuk mengarang. 

Impian sudah terkubur? Ya, mungkin...

Untuk apa impian itu jika saya sendiri tidak percaya dengan kemampuan diri sendiri? Untuk apa impian itu jika saya sendiri tidak mahu berjuang untuknya? Adakah saya sudah mengalah?

Impian sudah pun terkubur? 

Terlalu mudah untuk mengalah. Ya...Terlalu mudah hingga ia amat menjelekkan dan memualkan. Tanpa sedar rupanya saya masih ada sedikit keringat dan semangat yang masih hangat untuk meneruskan impian ini.

Biar apapun orang berkata. Biar apa pun yang mendatang. Impian ini akan diteruskan. 

Setitis ilmu tuhan ini akan berkumandang di alam maya. Mungkin ia tidak mendatangkan apa apa kebaikan mahu pun keburukan. Mungkin ia hanya akan menjadi sebutir pasir di pantai. Namun, tak akan sekali kali impian ini dikuburkan. 

Sesungguhnya, IMPIAN ini masih belum berkubur...

1 comment:

Terima kasih.