Header Ads

Blog revision?

Saya baru sahaja mendapat feedback dari seorang rakan yang memberi feedback mengenai tempoh masa loading blog ini yang lambat.

Untuk pengetahuan, semua widget yang saya letakkan itu adalah semata-mata untuk pembelajaran sahaja dan tidak akan kekal di situ. Walau bagaimana pun saya ucapkan terima kasih kerana sudi memberi maklum balas dan mungkin saya akan letakkan widget-widget itu di dalam sebuah post dan bukannya di blog utama untuk memendekkan masa loading.

Mungkin content sekarang sesuai untuk sambungan broadband sahaja sebab setelah 5 kali diuji di cybercafe, rumah, rumah rakan dan pejabat yang menggunakan streamyx, masa loadingnya secara purata kurang daripada 8 saat.

Untuk sambungan dial-up atau sambungan maxis3g, digi3g atau celcom3g yang perlahan (kerana tiada coverage, ia jadi sambungan gprs/edge sahaja) mungkin boleh melayari blog saya di versi ringkas (RSS) sahaja:

Versi RSS

Setelah mencuba (guna broadband juga), loading untuk rss version ni hanya 3 saat sahaja (purata). Mungkin berguna untuk mereka yang menggunakan jalur sempit.

Selamat mencuba!!!

No comments

Terima kasih.